Maverix henter partner og produsent fra Monday

Maverix fortsetter å styrke sin innholdssatsing og henter partner og produsent Knut Olav Aarsnes fra Monday.

Maverix henter partner og produsent fra Monday

No items found.

3. mars 2022

Maverix fortsetter å styrke sin innholdssatsing og henter partner og produsent Knut Olav Aarsnes fra Monday. – Maverix la fram en fremtidsplan som var helt umulig å si nei til, forteller Aarsnes, som også har lang fartstid fra TV 2.

I januar hentet byråleder Linda Nordheim i Maverix salgssjefen i Nent, Carl Thomas Petterson, og innholdsanvarlig i Elkjøp, Sebina Stegavik. Nå tar også Monday-partner Knut Olav Aarsnes steget til Maverix sin lokaler i verkstedhallen på Aker Brygge.

– Vi har hatt Knut Olav i kikkerten en stund. I første møtet var det full match og vi opplever at vi deler synet på framtidens innholdsproduksjon. I tillegg har Knut Olav en energi og en arbeidskapasitet som vi gleder oss til å oppleve i hverdagen. Knut Olav er en skikkelig “doer”, insisterer Nordheim.

Sterk kompetanse på historiefortelling

Knut Olav Aarsnes har vært partner i Monday siden januar 2020, da han kom fra TV 2. Der var Aarsnes reporter i nyhetene og sporten, samt leder og vaktsjef i aktualitetsavdelingen. I Monday har han vært sentral i selskapets sportssatsing, der han blant annet står bak tv-serien Brødrene Bø, som har vært en stor suksess for TV 2 denne vinteren. Han har også vært sentral i Discovery sine OL-sendinger.

– Jeg kjenner jo godt til gjengen i Maverix, men det var først og fremst de offensive planene som var tiltalende. Det har vært en veldig fin tid i Monday, men det var umulig å si nei til å være med denne reisen hos Maverix, sier Aarsnes, som starter i Maverix 1. april i år.

– Knut Olav har en kompetanse på historiefortelling, tv-formater og innhold som vil styrke oss. Vi er veldig fornøyd med å sikre oss så sterke medarbeidere som Knut Olav, forteller Nordheim.

Passert 30 ansatte

Kommunikasjonshuset Maverix har nå passert 30 ansatte og har kunder som TV 2, Aker Biomarine, Jordbærpikene, Fleks, Andfjord Salmon, Ørn Software, Innovasjon Norge og Visit Norway. Selskapet leverer hele spekteret fra investor relation-tjenester og nettsider til reklame og tv-serier. Selskapet ble startet vinteren 2018 og har også etablert seg med kontor i Vaskerelven 39 i Bergen.

– Vi opplever at kundene setter pris på det vi leverer. Vi ansatte 11 nye i fjor og har ansatt tre nye så langt i år. Flere er også på vei inn, som vi gleder oss til å fortelle om i månedene framover, sier Nordheim.

Om Maverix

I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.

En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter