"A maverick is a person who thinks and acts independently of and differently from others. We dont play by the book, but get results."
Byråleder i Maverix. Tidligere CEO i McCann, business director i Try, byråleder i MBA, client director i Mediacom. Linda har jobbet med mange spennende merkevarer og selskaper som Tine, Orkla, REMA 1000, Coca-Cola, Middelfart, Fjordland og mange flere. Hun elsker film og TV-serier, og har blant annet fått være med på lanseringene til Harry Potter filmene, Lord of the Rings, Star Wars og Narnia.
Tidligere direktør, redaktør og journalist i TV 2, med ansvar for sport, nyheter, aktualitet og TV2.no. Jan Ove har vært styremedlem i norsk offentlighetsutvalg, norsk redaktørforening, faktisk.no og medlem av representantskapet i stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse. Han var også personen bak etableringen av Nyhetskanalen. Jan Ove er glad i TV-serier, en god debatt og en tur i skogen.
Tekstforfatter, kreativ leder, programleder og strategisk direktør. Paal Tarjei har hatt mange ulike roller i norsk mediebransje. Han var blant annet leder for arbeidet med Statoil sin børsnotering, og utviklingen av strategien som resulterte i «Morgendagens helter». Han har også vært programleder i NRK, TV2 og TV3. Han elsker design, interiør, gode TV-serier, og sier sjeldent nei takk til et godt måltid eller ei god flaske vin.
Ola har 15 års erfaring fra mediebransjen, og tolv av dem som reporter, vaktsjef, utviklingssjef og leder for konseptavdelingen i TV2. Olas spesialitet er kompliserte innholdsprosjekt - både kommersielt og redaksjonelt. Han har blant annet hatt ansvar for store events og produksjoner som OL i Brasil og X-Games i Norge. Han er også håndverker, fjellrev og småbarnsfar. I 2014 tok han verdensrekorden for verdens lengste værmelding med Eli Kari!
Dag Vidar har flere tiårs erfaring fra mediebransjen som historieforteller, programskaper, fotograf, lydmann, klipper, regissør og produsent. Noen av de største produksjonene han har vært en del av er Gutta på tur, Jenter på hjul, Everest 2005, Det norske måltid og mye mer. Han har også bred erfaring med reklame og innholdsmarkedsføring. Han er full av energi og en ekte problemløser!
Kim startet i reklamebransjen for tjue år siden, og har siden jobbet i en rekke byråer både i Norge, Amsterdam og Barcelona. Han har erfaring med de fleste kommunikasjonsflater, men har i de siste årene fokusert på digitale flater. Kim har vunnet en rekke priser for sin kreativitet. Blant annet for SoMe-kampanjer for Litago, og Kiwi-konseptet "Hver 10. bleiepakke gratis". Kim er trebarnsfar, stolt hundeeier, og friluftslivmann.
Finn Erik har lang og bred erfaring med TV- og filmproduksjon, og har blant annet jobbet som programleder, journalist, fotograf og regissør. Han har vært involvert i en rekke store produksjoner innen sport, mat, dokumentarer og underholdning. Senest jobbet han som regissør for TV 2-serien Hver gang vi møtes. Han har også vært med å bygge opp Tour De France i samme kanal.
Sverre har mer enn 15 års erfaring fra TV-, dokumentar-, og innholdsproduksjon. Han er en dyktig regissør, droneoperatør, fotograf og klipper. I Maverix har han blant annet vært sentral i Gutta på tur. Han starta som droneoperatør allerede i 2012, og ble blant annet den første godkjente operatøren på Østlandet. På fritida elsker Sverre å være ute i skogen, på et fjell eller ute på havet.
Jannicke leder avdelingen for konseptuell kommunikasjon som består av kreativ leder, kreativt team, designere og prosjektledelse. Bred erfaring fra alle deler av mediebransjen gjennom ledende stillinger i selskaper som Trigger, JCP, Mediacom og Apriil.
Kjetil har lang erfaring fra Telenor, Innovasjon Norge og Visit Norway. Hos sistnevnte har Kjetil vært ansvarlig for den digitale reiseguiden visitnorway.com. Kjetil er en av de fremste i Norge på performance marketing og digital markedsføring. I Maverix har han ansvar for teknologi, digital utvikling og performance marketing og jobber tett med flere av våre største kunder.
Torjan har over 10 års erfaring som seniordesigner for ulike design- og reklamebyrå. Han har blant annet hatt hovedansvar for å designe konsept, kampanjer og identiteter for en rekke kjente merkevarer som Tine, DNV GL, OBOS, Flytoget, Ruter, REMA 1000, og mange flere. Hans arbeid har blant annet blitt premiert i konkurranser som Cannes Design Lions, Gullblyanten, og flere.
Petter var frem til 2015 administrerende direktør i Pareto Asset Management AS, som han var involvert i å starte opp i 1998. Han har lang erfaring fra finanssektoren og har hatt forskjellige ledende stillinger og styremedlemmer, inkludert Grieg Investor AS, Nordic Aquafarms AS, Ferd Holding, Pareto Forsikringsmegling AS, Attivo Eiendom AS og Cloudberry Partners AS.