Nents digitale salgssjef går til Maverix

Digital salgssjef Carl Thomas Petterson melder overgang fra Nent til Maverix og starter i den nye jobben allerede 1. mars.

Nents digitale salgssjef går til Maverix

Digital salgssjef Carl Thomas Petterson melder overgang fra Nent til Maverix. – Moderne byråer må i større grad flytte varer ut av av de digitale hyllene for kundene. Carl Thomas har perfekt bakgrunn for de mange spennende prosjektene og kundene våre, sier byråleder Linda Nordheim.

No items found.

7. februar 2022

Maverix landet mange nye kunder og større rammeavtaler i året som gikk. Flere av disse innebærer at byrået i større grad tar ansvaret for hele den digitale kundereisen, helt til et salg er gjennomført.

– Marketing er ikke lenger bare marketing. Vi styrker hele tiden vår satsing på performance marketing og har tatt lange skritt det siste året. Carl Thomas har en perfekt bakgrunn for oss, med kompetanse på mediehus, innholdsprodukter av høyeste kvalitet og digitalt salg. Det var full match i første møte, sier Linda Nordheim i Maverix.

Starter 1. mars

Carl Thomas Petterson starter i Maverix allerede 1. mars i år og vil få ansvaret for flere større prosjekter.

– Maverix er et av de mest spennende selskapene i byråverdenen og som vi har snakket mye om i Nent. Å få ta del i både kreative innholdsprosesser, den digitale kundereisen og selve salget, er helt optimalt for meg. Jeg gleder meg til å sette i gang sammen gjengen i Maverix, sier Petterson, som har jobbet som digital salgssjef i mediegiganten Nent Group de siste 6 årene.

Les mer: "Det angår oss alle. Vi kan ikke bare snu oss bort."

I Nent Group har Petterson blant annet hatt ansvaret for Viafree, mediehusets annonsefinansierte strømmetjeneste. Han har tidligere også vært med å bygge opp Creative Sales-avdelingen og sponsoratproduktene i TV3 og Viasat, før han gikk ut av daværende MTG og jobbet for andre videobaserte selskaper. I 2015 ble han hentet tilbake til MTG, som senere skiftet navn til Nent Group.

Digitale kundereiser

– Carl Thomas er kunnskapsrik, full av energi, morsom og ikke minst: Veldig kreativ. Det er liten tvil om at han passer godt inn hos oss, som produserer alt fra tv-serier og reklame, til forretningsstrategier og digitale kundereiser. Vi er veldig stolte over å kunne tiltrekke oss så sterk kompetanse, sier Nordheim.

Maverix har store kunder som Innovasjon Norge, Visit Norway, Gassnova, Aker Biomarine, Jordbærpikene, Ørn Software, Andfjord Salmon, Amedia og TV 2.

– Vi merker at stadig flere av våre kunder ønsker at vi tar ansvaret for en større del av kommunikasjonen. Kvalitetsinnhold skal skape helt konkret og målbar effekt. Dette fordrer blant annet svært sterk strategisk og digital kompetanse, noe vi har rigget oss for siste året, forteller Nordheim.


Om Maverix

I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.

En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter