Maverix styrker laget med kreative krefter

Maverix fortsetter den sterke veksten og har hentet Markus Lind og Andreas Preus Efskin til Aker Brygge.

Maverix styrker laget med kreative krefter

Maverix fortsetter veksten og har hentet Markus Lind og Andreas Preus Efskin til Aker Brygge. – Byrået består av en fantastisk gjeng med et utrolig driv, sier Lind om de første ukene.

No items found.

Oslo, mars 2023

– Maverix er inne i den sterkeste vekstfasen i selskapets historie. Vi jakter hele tiden nysgjerrige talenter som er tiltrukket av de varierte og morsomme utfordringene som skal løses i et selskap som Maverix, og vi er veldig fornøyd med å få Markus og Andreas som en del av flokken vår, sier byråleder Linda Nordheim.

Markus Lind er Art Director og har blant annet en bakgrunn fra Apt hvor han jobbet som kreativ leder i syv år. Deretter startet han kommunikasjonsbyrået Something Good sammen med Mai-Bente Paulsen. 

Les mer i Kom24.no: Ny trio til Maverix

Nye kreative krefter i Maverix: Fra venstre Andreas Preus Efskin, byråleder Linda Nordheim og Markus Lind.

Prisvinnende kreative prosjekter

Markus har arbeidet med en rekke prisvinnende prosjekter for mange av landets mest kjente merkevarer som Volkswagen, DNB og Forbrukerrådet for å nevne noen. Nå har han funnet sitt neste eventyr hos Maverix på Aker Brygge.

– Jeg jobbet sammen med Linda i Apt og kjenner godt til kvalitetene hennes. Derfor har jeg selvfølgelig fulgt godt med Maverix siden oppstarten og var rimelig sikker på at byrået kom til å bli en suksess. Etter å ha jobbet her en stund ser jeg at energien til byrålederen har gjennomsyret alle som jobber her. Det er rett og slett en helt fantastisk gjeng som bidrar til et utrolig driv i sjappa, insisterer Lind og fortsetter: 

– Det jeg liker med Maverix er at de har en helt unik tilnærming til kommunikasjonsfaget hvor kvaliteten på produktet står i sentrum, uansett hvem som jobber på et prosjekt. Samtidig står Maverix på flere ben og har en solid fot innenfor TV-produksjon med dertil produksjonskapasitet. Jeg tror det blir viktigere og viktigere for merkevarer å bygge sine egne historier på egne kanaler fremover. Der er Maverix en utrolig bra sparringspartner både på kreative konseptet og high-end produksjon, mener Lind.

Journalist og vaktsjef

– Jeg hadde egentlig ikke sett for meg å lande en jobb så raskt, men to samtaler med gjengen i Maverix solgte meg, avslører Lind. 

Omtrent samtidig har Andreas Preus Efskin hatt sine første dager på jobb i Maverix. Preus Efskin er kjent blant annet fra Sektpodden og har jobbet som tekstforfatter for flere kjente formater. I tillegg har han lang erfaring som journalist og vaktsjef for en rekke produksjoner.

Til Maverix tar han med seg en god dose kreativitet og allmennkunnskap.

– Jeg er veldig glad i quiz og håper miksen av originalitet og kreativitet med bakgrunn fra journalistikk kan komme alle til gode.

I Maverix går han rett inn i rollen som multitalent.

– Andreas skal jobbe med podkaster, tv-formater, journalistikk, research og ikke minst skal han være med å utvikle kreative og gode konsepter for kundene til byrået, sier byrålederen.

Les mer i Kom24.no: Påskepraten med Sektpodden-Andreas

Og Efskin selv er ikke i tvil om at han har kommet til rett sted.

– For meg som kommer fra den journalistiske siden, til et såkalt kommersielt byrå, så er dette rett og slett en drømmeverden. For en som er vant til å ha mange baller i lufta, så virker dette som et trygt sted å ha mange baller i lufta. Også kjenner man umiddelbart at det er en veldig god stemning her. Jeg tror dette blir spennende og veldig bra, sier han.

Om Maverix

I kommunikasjonshuset og reklamebyrået Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.

En maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter