Maverix henter ny leder for konsept fra Apriil

Kommunikasjonshuset Maverix er i sterk vekst og henter nå Jannicke Josefsson-Ruud som leder for konsept og reklame.

Maverix henter ny leder for konsept fra Apriil

Kommunikasjonshuset Maverix er i sterk vekst og henter nå Jannicke Josefsson-Ruud som leder for konsept og reklame.

No items found.

Josefsson-Ruud kommer sist fra stillingen som daglig leder i Apriil PR Oslo, og har lang fartstid i bransjen fra byråer som Trigger, MediaCom og JCP PRAD. Maverix ble etablert av erfarne ledere  fra reklame og TV i 2018 og teller i dag over 40 fast ansatte med lokaler på Aker Brygge i Oslo og i Vaskerelven i Bergen. Byrået har en unik tilnærming til kommunikasjon som resonnerer spesielt godt hos den nyansatte.

Byråleder Linda Nordheim og nyansatt eder for konsept i Maverix, Jannicke Josefsson-Ruud. Foto: Maverix.



Treffer megatrendene

- They had me at hello, eller ihvertfall etter et par setninger om hvordan de tenker kommunikasjon nå og fremover, spøker Josefsson-Ruud. Modellen Maverix driver byrået etter, treffer på megatrendene i bransjen og jeg har klokketro på at denne riggen er en vinner både for eksisterende og fremtidige kunder. I Maverix får jeg brukt hele bredden av min kompetanse og erfaring og er omgitt av ekstremt dyktige fagfolk i alt fra TV produksjon til redaksjonelt innhold og selvfølgelig innen mitt eget felt, reklame og PR, sier en entusiastisk Josefsson-Ruud. 

Hun er i tillegg veldig glad for å være tilbake i tett samarbeid med tidligere kollega og byråleder i Maverix, Linda Norheim.

– Det føles som å komme hjem, sier hun.

Store vekstambisjoner

Maverix har levert positive og solide tall fra oppstarten i 2018 og har hatt en formidabel vekst de siste årene. Det ser de ingen grunn til å bremse på og gir nå full gass med flere nyansettelser på både eksisterende og nye forretningsområder. Byråleder Linda Norheim ser positivt på fremtiden.

- Jeg er veldig stolt av jobben som flokken vår har lagt ned de siste årene. Til tross for pandemi og utfordringer det har medført har vi hatt sterk vekst på flere av våre virksomhetsområder. Konsept og reklame har vært et viktig fagområde for oss fra oppstarten, og er stadig i utvikling, sier Nordheim. 

Hovedkjernen er historiefortellingen, men plattformer og kontaktpunkter er i konstant endring.

– Det nytter ikke å hvile på gammel historie, vi må hele tiden flytte oss fremover og tørre å utfordre det etablerte. Med en hensikt – å skape enda bedre løsninger og resultater for våre oppdragsgivere. For å kunne leve opp til dette, må vi ha de riktige folka. Jeg har jobbet sammen med Jannicke i mange år i MediaCom, så jeg vet godt hvilken ressurs hun er, og er veldig glad for at våre karriereveier krysses igjen. Jannicke har en perfekt bakgrunn for oss i Maverix. Hun vil være en sterk bidragsyter i vårt arbeid innen strategi, konseptuell og kreativ kommunikasjon, sier Norheim.

Om Maverix

I kommunikasjonshuset Maverix har vi samlet usedvanlig erfarne reklamefolk og journalister, strateger og rådgivere, klippere og designere. Dermed kan et effektivt team lage kommunikasjon og store kampanjer med en tydelig rød tråd i alle tenkelige kanaler, og komme raskt på lufta med virkemidler som skaper vekst.

En Maverick følger ikke opptråkkede stier, men finner nye veier til målet. Kreativitet er ikke et mål i seg selv, men et virkemiddel for å skape vekst og sterke resultater. I Maverix følger vi ikke nødvendigvis boka eller etablerte sannheter, men utfordrer både oss selv og kundene for å skape verdier. Vi har kontorer i både Oslo og Bergen.

Flere prosjekter