Byråene i House of Maverix-konsernet økte byråinntekten med nesten ti prosent i 2024, til 64 millioner kroner. – Fjoråret var hektisk og vi er godt fornøyde med en solid økning også i 2024, sier byråleder Linda Nordheim.
Juni, 2025
Maverix består av konsernet House of Maverix med sine fire døtre; Reklamebyråene Maverix og Maverix Bergen, produksjonsselskapet Maverix Studios og reiselivsteknologi-selskapet Picolo. Omsetningen endte tett på 82 millioner, akkurat som året før. Byråinntekten økte med fem millioner kroner i 2024 og har steget med 22 millioner på to år.
Les mer
Slik ble SANTA MARIA størst i Norge på taco
– Vi fortsatte å investere i teknologi og kompetanse i fjor, herunder AI og annen markedsføringsteknologi. Her går utviklingen rasende fort og vårt ambisiøse mål er å være i forkant av utviklingen, forteller Nordheim.
Resultatet før skatt endte på 6,8 millioner kroner, en liten økning fra 6,6 millioner kroner året før. Noe som gir en justert driftsmargin på 11 prosent av byråinntekten.
Ny digital bookingplattform ga rekordsalg for DE BERGENSKE
– Det er en driftsmargin vi sier oss godt fornøyd med, selv om vi har et mål på minst 15 prosent. På to år har vi økt byråinnekten med ganske nøyaktig 22 millioner kroner. Det er fortsatt et krevende marked, slik det i praksis har vært helt siden pandemien. Mange selskap, særlig innen alt av import og retail, har stått i motvinden lenge. Vi har lykkes med å holde farten oppe i Maverix fordi vi har en differensiert og bred portefølje, fantastiske team og evne til å tilpasse oss veldig raskt, sier Nordheim.
Maverix landet XXL som kunde høsten 2023 og jobber med merkevarer og kunder som Santa Maria, Visit Norway, Innovasjon Norge, Norsk Rikstoto, De Bergenske, Clas Ohlson, Andfjord Salmon, Viaplay, TV 2 og Festspillene i Bergen. Byråene teller om lag 60 ansatte fordelt på kontorer i Oslo og Bergen.
En viktig del av vekststrategien fremover handler om å fortsette å ligge langt fremme i den digitale utviklingen.
– Vi investerer betydelig i ny kompetanse og teknologi, spesielt innen AI, arbeidsflyt og markedsføringsteknologi. Det handler ikke bare om å effektivisere, men å skape enda bedre løsninger for kundene, både i kvalitet og tempo. 2025 blir ikke noe normalår for bransjen det heller, men jeg har lært meg at normalår finnes ikke, når verden endrer seg så raskt, forteller Nordheim.