TV 2:

FJORDEN

COWBOYS

- Dette blir en utrolig sterk sesong, fullstappet med både humor og alvor. Vi kommer tettere på Leif Einar og Joar enn noen gang, forteller Linda Nordheim, daglig leder i Maverix.

Hun sikter blant annet til at Leif Einar Lothe ble rammet av strupekreft i fjor høst, en sykdom han har vært helt åpen om. Lothepus er nå friskmeldt.

En sårbar Lothepus

- Vi får se en Leif Einar som er mer sårbar enn vi har sett tidligere. Macho-mannen har et stort hjerte, med rom for smerte, sier Nordheim.

I januar i år leverte produksjonsselskapet Flimmer Film oppbud i selskap. Maverix overtok etter avtale med TV 2 produksjonen og garanterte for levering av alle de 8 episodene.

- Det er selvfølgelig ikke noe hyggelig med en konkurs. Men de involverte i produksjonen har stått på for å komme i mål, forteller Ola Gråberg, som har tatt produsent-rollen for serien.

Fantastisk jobb av TV 2

- TV 2 har gått inn og gjort en fantastisk jobb etter trøbbelet i Flimmer Film. Slik vi opplever det har kanalen gjort alt de kan for å ivareta både menneskene og innholdet, sier Linda Nordheim.

Sist fredag var det premierefest i Odda, der Leif Einar og Joar inviterte til sider, konsert og visning av to episoder på storskjerm. De to cowboyene var begge hemmelighetsfulle om hvilke planer de har videre, utover at begge er klar for mer tv-produksjon.

Gullruten-vinner

Serien ble opprinnelig skapt av regissør og manusforfatter Hildegunn Wærness og ble raskt en seerfavoritt. Den autentiske skildringen av livet i Hardanger, kombinert med Lothepus og Joars unike personligheter, bidro til seriens popularitet. Fjorden Cowboys mottok flere Gullruten-priser og ble anerkjent for sin evne til å kombinere dokumentariske elementer med underholdning. 

For å sikre at den siste sesongen ble fullført, inngikk TV 2 en avtale med produksjonsselskapet Maverix. Maverix tok over produksjonen og sørget for at seerne fikk en verdig avslutning på serien. Denne sesongen fortsatte å følge Lothepus og Joar i deres daglige gjøremål, med den samme rå og humoristiske tonen som hadde preget serien fra starten. 

Lothepus Camping

Maverix har senere samarbeidet med Lothepus i andre produksjoner, blant annet «Ekspedisjon Lothepus» og «Lothepus Camping».

Den siste sesongen av «Fjorden Cowboys» ble godt mottatt av både seere og kritikere. Serien klarte å bevare sin autentisitet og ga et ærlig bilde av livet i Hardanger. Lothepus og Joar fortsatte å underholde med sine sprell og viste samtidig de utfordringene og gledene som følger med livet de lever.

Les mer

Content

TV 2: Lothepus Camping

Et unikt portrett

«Fjorden Cowboys» har etterlatt seg et varig inntrykk i norsk TV-historie. Serien ga seerne et unikt innblikk i en livsstil og kultur som sjelden blir portrettert på TV. Gjennom syv sesonger har Lothepus og Joar blitt folkehelter, kjent for sin arbeidsmoral, humor og evne til å takle livets opp- og nedturer med et smil.

For de som ønsker å oppleve eller gjenoppleve «Fjorden Cowboys», er serien tilgjengelig for strømming på TV 2 Play. Her kan man følge duoens eventyr fra begynnelse til slutt og få et innblikk i det unike livet i Hardanger. 

Avslutningsvis står «Fjorden Cowboys» som et testament til norsk fortellerkunst, hvor ekte historier fra hverdagen blir løftet frem og delt med et bredt publikum. Serien minner oss om verdien av autentisitet og viktigheten av å bevare og formidle lokale historier.

Les mer

TV 2: Gutta på tur

Ta gjerne kontakt med oss

Linda Nordheim

Byråleder og seniorrådgiver

linda@maverix.no+47 995 05 195

Ola Gråberg

COO, seniorrådgiver

ola@maverix.no+47 996 92 000

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Storyblok
Piwik pro
Google Parner
Bra Sok

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring