Hipp hurra for

nachonaldagen

I forkant av årets 17. mai, ønsket Santa Maria å bli med på feiringen og sørge for at deres ikoniske Nachochips ble en naturlig del av festbordet i de norske hjem.

Koblingen mellom nacho og nasjonal kom ganske naturlig og ble det kreative uttaket i kampanjen.

Russ og bunad

Den sosiale medier-baserte kampanjen tok utgangspunkt i klassiske 17. mai-situasjoner: En lystig vennegjeng i bunad og dress. Samt noen passe slitne russ i parken som koser seg med Nachochips.

Kampanjen ble lansert et par dager før 17. mai, som i år falt på en lørdag. Dermed økte vi også salget før den godt etablerte taco-fredagen, der Santa Maria er en kjent og kjær gjest. Både som tilbehør på middagsbordet og i sofaen foran gullrekka på TV-skjermen.

Les mer

ReklameDesign

Slik ble SANTA MARIA størst i Norge på taco

Nachonaldagen har kommet for å bli

Markedssjef i Santa Maria, Eric Gudim, er godt fornøyd med salget inn mot årets største, nasjonale feiring. Han tenker at Nachonaldagen vil bli et fast innslag i mange år fremover.

– Nachonaldagen ga oss en naturlig kobling til et av våre viktigste produkter og vi ser at det å skape stadig nye anledninger for Tex Mex er en strategi som fungere, selv i et modent marked som Norge. Nachonaldagen er definitivt kommer for å bli.

Team: Sverre, Adrian, Paal, Jannicke, Gjon, Caroline

VÅRE CASER

Vi jobber med noen av Nordens mest kjente merkevarer

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Storyblok
Piwik pro
Google Parner
Bra Sok

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring