Hipp hurra for

nachonaldagen

  • Hjem
  • Caser
  • SANTA MARIA: Hipp hurra for nachonaldagen

I forkant av årets 17. mai, ønsket Santa Maria å bli med på feiringen og sørge for at deres ikoniske Nachochips ble en naturlig del av festbordet i de norske hjem.

Koblingen mellom nacho og nasjonal kom ganske naturlig og ble det kreative uttaket i kampanjen.

Russ og bunad

Den sosiale medier-baserte kampanjen tok utgangspunkt i klassiske 17. mai-situasjoner: En lystig vennegjeng i bunad og dress. Samt noen passe slitne russ i parken som koser seg med Nachochips.

Kampanjen ble lansert et par dager før 17. mai, som i år falt på en lørdag. Dermed økte vi også salget før den godt etablerte taco-fredagen, der Santa Maria er en kjent og kjær gjest. Både som tilbehør på middagsbordet og i sofaen foran gullrekka på TV-skjermen.

Les mer

Reklame

Slik ble SANTA MARIA størst i Norge på taco

Nachonaldagen har kommet for å bli

Markedssjef i Santa Maria, Eric Gudim, er godt fornøyd med salget inn mot årets største, nasjonale feiring. Han tenker at Nachonaldagen vil bli et fast innslag i mange år fremover.

– Nachonaldagen ga oss en naturlig kobling til et av våre viktigste produkter og vi ser at det å skape stadig nye anledninger for Tex Mex er en strategi som fungere, selv i et modent marked som Norge. Nachonaldagen er definitivt kommer for å bli.

Team: Sverre, Adrian, Paal, Jannicke, Gjon, Caroline

Hva kan vi gjøre for deg?

Maverix er et ledende byrå innen strategi, teknologi, reklame og design som skaper vekst sammen med deg og dine produkter og tjenester.

VÅRE CASER

Vi jobber med noen av Nordens mest kjente merkevarer

MAVERIX Oslo

Aker Brygge,
Grundingen 6
0250 Oslo

MAVERIX Bergen

Vaskerelven 39
5014 Bergen

Offisielle partnere

Storyblok
Piwik pro
Google Parner
Bra Sok

Sertifiseringer

Google Ads, Analyse, Grafisk Design, UX/UI Design, Kommunikasjon & PR, Digital markedsføring