REMA 1000 er tilbake på radio, og Maverix skal lage minst 100 radio-spotter. Kampanjen er allerede belønnet med Sølvmikken.
Konseptet er stadig tuftet på det tidløse slagordet «Det enkle er ofte det beste», som opprinnelig ble utviklet av New Deal rundt årtusenskiftet.
Jurybegrunnelsen er også enkel og direkte, som rett og rimelig er:
«Det enkle er ofte det beste. Gull til Maverix og Rema 1000.»
Sølvmikken er en månedlig prisutdeling som hedrer de beste radioreklamene i Norge. Konkurransen eies og administreres av radiokanalene P4 og Bauer Media, i samarbeid med Kreativt Forum. For å delta må radioreklamen ha vært sendt på P4s eller Bauer Medias kanaler som en del av en betalt kampanje i løpet av den foregående måneden. Juryen vurderer bidragene basert på strategi, idé, manusarbeid, produksjonskvalitet og nyskapning.
Les mer
Bronse til AKER BIOMARINE i Anfo Effekt
Gjennom året samler kreative team poeng basert på plasseringene i Sølvmikken: førsteplass gir 10 poeng, andreplass gir 7 poeng, og tredjeplass gir 5 poeng. Ved årets slutt inviteres de seks teamene med høyest poengsum på en tur arrangert av P4 og Bauer Media.
Det enkle er ofte det beste, så det er smart å minne om REMAs lave priser når folk er på vei hjem fra jobben. Det er jo da de fleste handler.
Radio-konseptet er utviklet i samarbeid med produksjons-selskapet Sagveien Resort, og består av en serie med ekstremt korte lydvitser.