"Velkommen til de firbentes førstevalg"

No items found.

Dyreklinikkene bytter navn

Maverix har utviklet et samlende kommunikasjonskonsept for EMPET, tidligere kjent som Dyreklinikkene. Konsept og slagord binder all kommunikasjon sammen og skaper en tydelig rød tråd. Slagordet "Firbentes førstevalg" formidler at EMPET setter dyra først.

- Det er ikke så ofte man får sjansen til å jobbe tett med dyr og dyrevelferd. Som to dyreglade mennesker, har dette vært en svært morsom og givende oppgave, forteller de to hundeeierne Paal Tarjei Aasheim og Kim Taanevig.

Maverix-teamet har sammen med designer Torjan Rood Vastveit, jobbet tett med selskapets ledelse og utviklet konsept, slagord og digitalt materiell for hele Empet-kjeden. Utgangspunktet var at Dyreklinikkene AS, den største kjeden med norskeide dyreklinikker, skulle bytte navn til Empet. Navnet henviser til empati, empiri og emergency. Som en del av navnebyttet, ønsket kunden et konsept som styrker merkevaren.

Fotograf Sigve Aspelund har stått for bildene til materiellet.

Hund

Om Empet


Empet er ikke eid av et internasjonalt investeringsfond som skal tjene mest mulig. Men av norske veterinærer som vil gi flest mulig dyr best mulig hjelp. Alle gründerne jobber fortsatt i bedriften, og selskapets visjon er den samme som da Dyreklinikkene startet for 12 år siden: «Vi skal styres av faglig ambisjon og fornøyde kunder, ikke av økonomisk profitt”.

Alt overskudd holdes i bedriften og brukes til å gi et bedre tilbud til våre kunder, både ved å investere i våre ansatte, i nytt moderne utstyr og i moderne lokaler. Se mer her: www.empet.no

Flere prosjekter