Utfordrer: Pickatale satser mot kjempene

Ny strategi - og rykende ferske filmer produsert av Maverix. Lyd- og leseappen Pickatale bretter opp ermene og utfordrer de internasjonale kjempene i bokbransjen.

Icon Play Button
Det enkle er ofte det beste
Icon Play Button
Fra Barentshavet til markedet på 48 timer
Icon Play Button
Frieriet

Appen Pickatale hjelper barn og ung med å lære og lese, gjennom en stor katalog med kjente og kjære barnebøker og ukentlig digital nyhetsavis. En spennende norsk start up. Se filmene her.

Appen Pickatale hjelper barn og unge å lære oglese, gjennom en stor katalog med kjente og kjære barnebøker og ukentligdigital nyhetsavis. Med ny strategi ønsket Pickatale å brette opp   ermene og utfordre de internasjonale kjempenei bokbransjen. Maverix fikk jobben med å produsere nye filmer.

Pickatale ønsket å gå fra åfokusere mye på de minste (3-5 år) til å fokusere mer på de eldre barna (5-10 år) imålgruppen. Pickataleønsket at de på en morsomog smart måte skullefokusere mer på økt leseglede og utvikling av leselyst, itillegg til at barna tilegnet seg kunnskap. Det var viktig å få frem det visuelle universet som video med levende tekster. Det var viktig åkommunisere at  Pickatale stod for kunnskap og kvalitet i større grad enn konkurrenten.

Maverix mente at å la ekte forelder ville være en troverdig og smartmåte å nå fram til andre      foreldrepå. Vi ønsket å intervjue foreldre og barn i læringssituasjon og gjennom dem åvise og motivere til bruk av Pickatale-appen. Ved å bruke små og store barnkunne vi vise bredden og mangfoldet i katalogen.

Pickatale fant gjennom abonnentene sine en egnet familie. Etter etforhåndsintervju med familien brukte Maverix én dag sammen for å gjøreopptakene. Ny grafikkpakke med skreddersydd animasjon ble designet for å bindeall kommunikasjonen sammen.

Det ble produsert en hovedfilm med 4 skreddersydde versjoner tilpasset snapchat og facebook.

Flere prosjekter