Maverix har vunnet stor avtale med Visit Norway

VISIT NORWAY: "Maverix har en tilnærming til historiefortelling og redaksjonell arbeidsmetodikk som passer godt med vår strategi."

Maverix har vunnet stor avtale med Visit Norway

- Maverix har en tilnærming til historiefortelling og redaksjonell arbeidsmetodikk som passer godt med vår strategi, sier Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Visit Noway.

No items found.

I første omgang har Maverix avtale og opsjon på til sammen 4 år, med redaksjonell innholdsproduksjon for Visit Norway sin portal, på 11 ulike språk. Totalrammen er nærmere 50 millioner kroner. Maverix er nå i full gang med å forberede seg til det prestisjetunge oppdraget.

- Maverix har en tilnærming til historiefortelling og redaksjonell arbeidsmetodikk som passer godt med vår strategi. Vi i Visit Norway bygger vår strategi rundt nettopp historier, vi har en distribusjonsstrategi etter modell fra mediehus. Nå ser vi fram til å få dem med på laget, slik at de med nye øyne og friske ideer sammen med oss kan spille de norske besøksnæringene enda bedre, sier Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Visit Noway.

- Dette var en av de store pitchene du bare skal vinne, som er en innertier for et byrå som oss. Vi brenner for de gode historiene, og hvilken oppgave er det ikke å få gjøre det med Norge som merkevare. Jubelen stod i taket da beskjeden kom. Oppdraget treffer midt i Maverix sitt DNA, der vi kombinerer journalistisk og kreativ kompetanse. Vi gleder oss til fortelle historier om mat, kunst, arkitektur, kultur og natur, forteller Nordheim.

Maverix overtar leveransene til www.visitnorway.no. Fra venstre Cecilie Sørdal Ulseth (prosjektleder), Jan Ove Årsæther (rådgiver), Christine Baglo (Visit Norway), Kjetil Røed (Visit Norway), Linda Nordheim (byråleder), Katrine Mosfjeld (Visit Norway) og Ola Gråberg (COO).


- Vi er glade for at så mange dyktige og høyt kvalifiserte tilbydere deltok i konkurransen om å bli vår webredaksjon de neste fire årene. Det var jevn konkurranse og alle som deltok har lagt ned en betydelig innsats, men Maverix Media utmerket seg med svært godt grep om historiefortelling og med en spennende tilnærming til hvordan oppgaven skal løses, sier Mosfjeld.

I oppdraget inngår det å produsere engasjerende og inspirerende innhold av høyeste redaksjonelle kvalitet. Maverix overtar oppdraget fra 1. april i år. 

- Vi gleder oss veldig til å se hva vi kan få ut av dette nye samarbeidet. Vi har tilegnet oss en dristig og spennende samarbeidspartner, som både vil utfordre og utfylle oss. Etter mange år med samme leverandør, som vi forøvrig har vært veldig fornøyd med, er tiden inne for nytenkning både omkring arbeidsmetodikk og hvordan vi forteller historiene, sier Mosfjeld i Visit Norway.

- Reiseliv står vårt hjerte veldig nær. Når vi vet at www.visitnorway.com er en av landets største nettsteder målt i trafikk, er det en fantastisk tillitserklæring å få lov til å bygge dette videre inn mot hele verden. Sjelden har det vært mer morsom å delta i en pitsj. Ikke minst fordi vi merker at miksen av sterke journalister og kreative krefter sitter som en kule, sier Nordheim.

Maverix er et kommunikasjonshus med tjenester innen markedsføring, filmproduksjon, design, strategi, investor relations og kreative konsepter. På kundelisten står selskaper som Clas Ohlson, View Software, Jordbærpikene, Andfjord Salmon, TV 2, Aker Biomarine, Måsøval, Amedia og Santa Maria, for å nevne noen. Selskapet ble startet i 2018 og har kontorer i Oslo og Bergen.

Kontakt:

Linda Nordheim, byråleder, linda@maverix.no, +47 99505195

Flere prosjekter